Sporządzanie sprawozdania finansowego w mikro przedsiębiorstwach jest teraz znacznie łatwiejsze. Jednostki mogą skorzystać z przywileju sporządzania uproszczonego sprawozdania finansowego. W przeciwieństwie do zwykłego sprawozdania finansowego zawiera ono tylko trzy dokumenty:
>> uproszczony bilans,
>> uproszczony rachunek zysków i strat,
>> informację uzupełniającą do bilansu.
Informacja do bilansu w przypadku sprawozdania uproszczonego obejmuje:
1) kwotę zobowiązań finansowych z tytułu dłużnych instrumentów finansowych, gwarancji i poręczeń lub zobowiązań warunkowych, które nie zostały uwzględnione w bilansie,
2) zobowiązania dotyczące emerytur oraz jednostek powiązanych lub stowarzyszonych,
3) kwotę zaliczek i kredytów udzielonych członkom organów administrujących, zarządzających i nadzorujących, zobowiązań zaciągniętych w ich imieniu tytułem gwarancji i poręczeń wszelkiego rodzaju,
4) wartość udziałów (akcji) własnych.
Należy jednak pamiętać, że uproszczone sprawozdanie finansowe również powinno być sporządzone i wysłane w formie elektronicznej z użyciem e-podpisu.