W ramach przypomnienia: przychody w przedsiębiorstwie!

Zastanawiałeś się kiedyś po co tak właściwie w firmie zatrudnia się księgową?

Jak zapewne wiesz księgowość firmy stanowi jej najważniejszy fundament, którego prawidłowe funkcjonowanie może przynieść przedsiębiorstwu szybszy i efektywniejszy sukces. Zatem nie da się ukryć, że to właśnie księgowa jest jednym z najważniejszych pracowników w każdej firmie.

Do zadań księgowej należy przede wszystkim prowadzenie ksiąg rachunkowych, gromadzenie wszystkich wystawianych i otrzymywanych faktur wraz z przechowywaniem ich w odpowiednich warunkach. Prócz tego księgowa zajmuje się również przeprowadzaniem różnorodnych analiz oraz deklaracji skarbowych. W przypadku tego zawodu bardzo istotne jest zarówno wykształcenie, jak i posiadane doświadczenie, gdyż to warunkuje zajmowane stanowisko.

Bardzo często mylone są pojęcia księgowej z główną księgową. Trzeba wiedzieć, iż są to dwa różne stanowiska, które różnią się zakresem obowiązków. Skoro wcześniej zostało wspomniane o tym, czy zajmuje się księgowa, to najwyższy czas, aby przedstawić zadania, które należą do głównej księgowej. Otóż do zadań głównej księgowej należy bieżące kontrolowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych zachodzących w danej firmie, nadzorowanie i usprawnianie funkcjonowania działu księgowości, ale także dbanie o to, aby firmowa dokumentacja była archiwizowana w odpowiedni sposób i w odpowiednich warunkach.

Profesjonalna księgowa w głównej mierze powinna charakteryzować się dokładnością, cierpliwością, rzetelnością, zaznajomieniem z obowiązującymi przepisami prawa oraz ciągłym aktualizowaniu i poszerzaniu swoich umiejętności.